Körképünk végére hagytuk a legnagyobb fapados cég ismertetését. Jelenleg a Ryanair rendelkezik a legtöbb célállomással, és a legnagyobb flottával az olcsó légitársaságok között.
1985-ben a Ryan család által alapított Ryanair története felettébb impozáns, a honlapjukon részletes kronológiában számolnak be arról, hogyan növekedett a kezdeti évi 5000 fős utaslétszám mára jóval 30 millió fölé. Az ír vállalatnak jelenleg 31 európai bázisa van és majd' 150 reptérre szállít utasokat. A ferihegyi járatok november negyedikétől egészen a mai napig szüneteltek, a magas reptéri díjak miatt, amelyet nem voltak hajlandóak kifizetni a kevésbé forgalmas őszi-téli szezonban. A Budapest Airport sajnálatát fejezte ki a cég döntése miatt, de elmondta, hogy a környező országokban, Pozsony kivételével sehol sem alacsonyabbak ezek a díjak. December 19-től ugyan újraindultak a járatok, kettő kivételével: Brémába illetve Frankfurtba Budapestről sajnos nem juthatunk el. Némi vigaszt jelenthet azért, hogy a sármelléki reptérről Frankfurti járatot megtartotta a Ryanair. Innen egyébként még Düsseldorfba és Londonba is elrepülhetünk, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe venni, hiszen ezekről a célállomásokról rengeteg további csatlakozó járatot is elérhetünk. További opcióként érdemes ezúttal is figyelembe venni a pozsonyi repteret, ahol további lehetőségek közül válogathatunk.
A cég egyébként messze földön híres roppant agresszív marketing és üzleti stratégiája miatt. Habozás nélkül kivonul bármelyik reptérről, ha azt drágának találja, a konkurenseit is kíméletlenül támadja különféle eszközökkel. Egyik legemlékezetesebb akciója pont a Malév ellen irányult, mikor ingyen jegyekkel próbálta ösztönözni az utasokat, hogy rosszakat mondjanak a légitársaságról. A Ryanair járataira csak a saját honlapján (http://www.ryanair.com) válthatunk jegyeket, mióta idén nyáron minden más repülőjegy foglaló oldalt illegálisnak minősített. Erre jó, ha odafigyelünk, ha csak a nagyobb keresőket használjuk, könnyen lehet, hogy egy kedvezőbb ajánlatról így lecsúszunk.