Egy ugandai iskolában a mobiltelefonok által kínált sms-üzenetezés lehetősége segíti a hallássérült diákok beilleszkedését.
A
hallássérült gyerekek sehol sincsenek könnyű helyzetben, de a harmadik
világban még nagyobb nehézségekbe ütközik a beilleszkedésük a
társadalomba. Csak kevés felnőtt ismeri a jelnyelvet, ezért a
kommunikáció lehetőségének hiányában a halláskárosult fiatalokat gyakran
magukra hagyják, és így már korán hajléktalanok és kirekesztettek
lesznek.
E probléma felismerése vezette Julie Solberget egy iskola létrehozására Ugandában 2007-ben – számol be erről a Vancouver Sun egyik írása. A Child Africa International School
névre hallgató iskolában a diákok tíz százaléka halláskárosult, az
iskola egyik fő célja a halláskárosult gyerekek beilleszkedésének
elősegítése. Az egyik fő eszköz ebben a mobiltelefonok által kínált
sms-üzenetezés.
A jelnyelv ugyan egy nagyszerű és teljes értékű kommunikálási forma a halláskárosultak részére, de terjesztése komoly gondokba ütközik a gyengébb oktatási rendszerrel rendelkező országokban. A mobiltelefonok segítségével azonban nagyban elő lehet segíteni a halláskárosult gyerekek integrációját is.
Tovább az eredeti cikkhez